onsdag 8 juli 2009

Blogg

Alla skriver blogg. Blogg…det känns konstigt på tungan…Blogg…känns som en 80-tals tuggummis fast dom hette nog Hubba Bubba…eller tänker jag på Bugg?
Blogg? Nää det låter mer som något äckligt man får i halsen vid för höga virusinflamtioner!
Man vill blogga ut den ur munnen…eller menar jag spotta? Ni vet…så där äckligt som det bara kan bli om man är sjuk!
Hahahahaha…Sjuk? Ja jag menar sjuk så man ligger i sängen! Man går inte till skolan eller jobbet…man är sjuk! Kanske ont eller feber…man mår inte bra…man är sjuk!
Sjuk?
Jag känner folk som är sjuka! Fast dom har inte feber eller har ont i magen…fast dom kanske har ont i magen på annat sätt…som när läraren frågade vem som tagit sönder fönstret ovanför sysalen och alla i klassen såg oskyldiga ut och ingen visste, men där satt jag och fick en konstig magont i magen… var har man annars magont någonstans?
Blogg?
När jag hade slagit sönder fönstret till sysalen och fått sådär äckligt ont i magen då visste jag inte var blogg var för något! Tror inte ens fröken eller rektorn visste det!
Tänk om jag sagt blogg då? Hade jag blivit betraktad som ännu mer onormal eller hade något sagt,,, JAAAAAAAAAAAA…Blogg framtidens dagbok..
Fast det tror jag inte på….
Blogg vad betyder det? Amerikansk förkortning? Blogg "Be-Loser-Or-Get-Gone"
Jag var inte bra på engelska…men jag kunde massa amerikanska slangord! Shitkickers! Det betyder cowboystövlar!
Men jag läste aldrig ordet blogg!
Blogg…det låter fortfarande konstigt…känns ganska konstigt i munnen…Man lägger tungan i gomen och putar in med läpparna…som en omvänd pussmun…sen säger man blogg!
Omvänd pussmun? Nä man kysser sej inte själv man vänder läpparna inåt…och säger blogg
Nu blir min skalle ännu mer förvirrad…är detta en blogg eller bara ord? Skriver jag en blogg nu? Vem kommer att läsa? Vem kommer ens att förstå vad jag skriver? Är det Blogg?
Blogg…är det världens sämsta äckligaste ord? Blogg!

2 kommentarer:

  1. Haha Klockrent ;)
    Kraaam!!!!
    //Anita

    SvaraRadera
  2. Blogga är gött (på äkta värmländska)
    /marlene

    SvaraRadera