söndag 5 september 2010

Arbete ger frihet

4 + 4 = 8
4 + 4 = 8
4 + 4 = 8

4 + 4 = 8

Söndag. 7.e dagen på veckan och enligt bibeln Guds vilodag. Vilodag? Företagare planerar för kommande vecka. Dagstidningarna försöker få ihop helgens bravader på alla lokala sidor. Misshandel, pensionärers äppelpaj och bilutställningar vid en småländsk sjö. Sen ska det också komma med en massa politik...det är valtider!

4 + 4 = 8

Fyra timmars arbetstid och 2 timmars arbetsprövning ska ändras till fyra timmars arbetstid och fyra timmars arbetsprövning.

4 + 4 = 8

Fast man är på jobbet mellan 6.00 till 15.00. Det är 9 timmar men eftersom 2 x 30 minuter rast är obetald vilket betyder 60 minuters obetald tid på en arbetsplats så blir det 9 timmar eller enligt arbetsgivaren 8 timmar.

Jag hade fruktansvärd panikångest för några veckor sedan. Jag skulle gå upp på scen. Jag har stått på scen 100-tals gånger kanske 1000... Jag skulle framföra egna låtar med väldigt personligt budskap. Jag har gjort det förr men aldrig ensam och kanske aldrig så personligt. Jag mådde skit. Men jag vågade...jag gjorde det...gick upp... Kanske inte gjorde världens mest eller bästa framträdande men jag har sällan känns mej så stolt...jag gjorde det.


4 +4 = 8

Imorgon ska jag jobba full dag. Min första på väldigt länge.

Söndagen är ingen vilodag. Även en simpel arbetare jobbar söndagar utan betalning... man tänker, förbereder, planerar, grubblar och mår skit!

Imorgon kör jag igen! Möte, jobba och en fulltaggad Staffan kliver in på jobbet imorgon.

Arbete ger frihet... ett hån i fejjan, en spark i röven och en påminnelse att vi aldrig får glömma...

4 + 4 = Arbetare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar