lördag 8 oktober 2011

Syftet med att skapa band!

Jag skiter i vem som har sagt det! Jag funderar mer på hur dom tänkte? Eller tänkte dom alls? Fast jag kan förstå det om du har ett syfte med att försöka, men om man nu inte har ett syfte med att tjäna pengar kan man ju ändå ha ett syfte. Det har jag!
Inte att tjäna pengar utan mer ett annat syfte. Ett syfte som har ett syfte. Ett syfte med att försöka leva själv utan baktanke. För alla som lyckats har en baktanke. Pengar och sex! Det styr!
Jag menar inte att alla som håller på har samma baktanke men det är baktanken som startar det hela. Så tänkte jag fast inte nu längre och jag vet att alla tänkt likadant. Alla? Vad menas med alla? Ok, då majoriteten då, de flesta, nästan alla. Eller va fan jag drar fram kammen… det gäller ALLA!
Det funkar nog inte med att tillverka bilar eller datorer och det är inte det jag tänker på heller.
Musik är fel att säga med… jag snackar om att starta band eller orkester som man sa förr i tiden men redan då hade man samma syfte!
Framförallt om du är kille men tjejer är nog inget undantag.
Den dagen du startar rockband är det inte för att skapa rockmusik även om det ingår. Syftet är att få ligga!
Kritisera mej gärna men var ärlig mot dej själv först…
Sen kommer en utvecklande period, man börjar tänka.
1989 ”gav” jag upp men jag gav aldrig upp musiken. Rockstjärna kunde jag aldrig bli, men musiken väckte mitt intresse. Därför spelar jag än idag och kommer nog fortsätta bra länge. Men idag tänker jag inte på att ligga (jo ibland) men det är inte syftet… Nu är syftet att skapa må bra prylar.. men det började med en dröm att få ligga! Gene Simmons var det som sa det och han har ju alltid rätt eller?

1 kommentar:

  1. En må-bra-pryl kan ju vara att ligga.
    Två flugor på smällen liksom.

    SvaraRadera