torsdag 3 november 2011

Det är jag som är Hookway


Ibland tänker man tanken när man ser en vacker kvinna i vardagslivet att Gud måste ha haft en riktigt bra dag. Men om man nu tillhör den kategorin av människor som har sin tilltro till gud så undrar hur fan tänkte han när han isåfall skapade mej? Om nu Gud finns så tror jag säkert att han som du och (åtminstone) jag även han tar sej en bläcka och super till det av livets goda drycker. Under ett av dessa rus skapades nog fanimej jag. Lite smått kaos och inte alla bitar på riktigt rätt plats. Ungefär så där jobbar även jag! Lite envis, full i fan och går min egen väg i en alltför främmande värld som ändå känns väldigt bekant och trivsam. Jaha, vad har detta med gitarrer att göra? Inte ett förbannat dugg eller egentligen precis allting.
Att pyssla med musik och framförallt gitarrer har alltid varit en stor passion. Till slut har man samlat på sej en del kunskaper, massor dumheter och ännu mera gitarrdelar. Dags att göra något åt detta. Det har t.o.m. gått så långt att jag börjat sätta ihop egna gitarrer då under namnet HOOKWAY!

Hookway är en engelsk variant av gatan där jag bor. Krokvägen. Tyckte namnet lät bra i mun och så fick det bli. I min lilla källarlokal trivs jag som en fisk där jag kan jobba med det sköna materialet trä. Även en del plast och metall bearbetas där. Egentligen var man väl den där killen som i skolan var sämst i träslöjd och nu vill hävda sej. Någon psykoterapeut hade säkert uttryckt och förklarat det på detta viset. Jag bryr mej knappast. Jag pular med gitarrer, och jag gör det på mitt vis.
Det är jag som är Hookway!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar